Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

«Food for thought…Τροφή για σκέψη».

 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:     Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Τίτλος: «Food for thought…Τροφή για σκέψη».

Έναρξη: 11/10/2021 έως και 28/11/2021


 Στόχος του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Εργαστήριο 1ο :  Γνωρίζω το σώμα μου

        Διαβάζουμε το βιβλίο: «Το παραμύθι της ανάσας», της Δήμητρας Μπουσίου-Γεροθανάση, εκδ. Ελληνοεκδοτική, γνωρίζουμε το σώμα μας εξωτερικά και εσωτερικά και προσπαθούμε να οδηγήσουμε τα παιδιά στο συμπέρασμα ότι για να έχουμε υγιή σώμα απαραίτητη προϋπόθεση είναι η σωστή υγιεινή του σώματος, η επιλογή υγιεινής διατροφής και η υιοθέτηση ενός υγιεινού   τρόπου ζωής. Διαβάζουμε βιβλία σχετικά με το σώμα μας, βλέπουμε βιντεάκια με το ταξίδι της τροφής και χορεύουμε τραγούδια με κίνηση όπως: το «Κεφάλι ώμοι- γόνατα και πόδια» ή το «Hokey-Pokey, τραγούδια σχετικά  με τη γνωριμία του σώματος και την αξία της κίνησης και της γυμναστικής στην υγεία του σώματος.



Εργαστήριο 2οΑπό το Σούπερ Μάρκετ στο πιάτο μας

     Ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας φαγητό. Το παρουσιάζουμε στην τάξη και παρατηρούνται οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών.


 Συζήτηση για την προέλευση των τροφών και χωρισμός τους σε τρεις κατηγορίες: φυτικά, ζωικά και επεξεργασμένα. Βρίσκουμε εικόνες από διαφημιστικά φυλλάδια, αναζητάμε στο διαδίκτυο, κόβουμε κολλάμε και φτιάχνουμε αφίσα χωρίζοντας  τα τρόφιμα σε τρεις κατηγορίες,  γράφοντας και τις αντίστοιχες λέξεις.

Φτιάχνουμε πίνακα διπλής εισόδου με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και τον ενημερώνουμε καθημερινά.


Εργαστήριο 3ο :  Η Πυραμίδα της Υγιεινής διατροφής

           «Η κυρία υγιεινή και η κυρία ανθυγιεινή»

       Συζήτηση για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

            Παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού: Πλαστικοποιούμε εικόνες υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών, τις κρύβουμε σε διάφορα σημεία της τάξης. Φτιάχνουμε την κυρία Υγιεινή και την κυρία Ανθυγιεινή μαζί με τα παιδιά έτσι ώστε  η κυρία Υγιεινή μπορεί να έχει πλούσια και μακριά μαλλιά γιατί τρώει πολλά φρούτα, ενώ η κυρία Ανθυγιεινή μπορεί να είναι με λίγα μαλλιά από την έλλειψη βιταμινών.



 Στη συνέχεια χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες, ψάχνουν τις εικόνες στην τάξη και τις τοποθετούν στηνκατάλληλη θέση.



Εργαστήριο 4ο :  Μικροί ζαχαροπλάστες εν δράσει…

        Με αινίγματα παρουσιάζονται τα φρούτα του φθινοπώρου: σταφύλι, μήλο και ρόδι. Τα δοκιμάζουμε, συζητάμε αν αποτελούν υγιεινή επιλογή φαγητού για το δεκατιανό μας.




Ζωγραφίζουμε τα φρούτα του φθινοπώρου, γράφουμε τα ονόματά τους και

 φτιάχνουμε τη δική μας φρουτοσαλάτα. Καθημερινά φροντίζουμε να τρώμα φρούτα στο δεκατιανό μας.




Τι άλλο μπορώ να φτιάξω με τα φρούτα; Γλυκά σπιτικά με αγνά υλικά.

Οι μικροί ζαχαροπλάστες ετοιμάζονται...



Λόγω των ειδικών συνθηκών επιλέγουμε να φτιάξουμε γλυκό κυδώνι που είναι εύκολο στην εκτέλεση της συνταγής. 






Το δοκιμάσαμε... ήταν πολύ ωραίο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου